piątek, 1 listopada 2013

Sen o ukochanej osobie

Chyba każda osoba pamięta to miłe uczucie, kiedy sen wyglądał jak nieraz oglądany film romantyczny. Po obudzeniu zwykle pozostaje rozgoryczenie, że był to jedynie sen. W końcu stan zakochania jest nieodłącznym odczuciem każdego człowieka. Jednak nie każdy wie, co taki sen oznacza oraz często ulega stereotypom.
               
Najczęstszą przyczyną snów o tematyce miłosnej są:

- Potrzeba miłości - może ostatnimi czasy czujesz, że brakuje Ci drugiej połówki, wydaje Ci się, że ludzie dookoła są szczęśliwie zakochani. Umysł próbuje zrealizować to marzenie spełniając je w śnie.
Jeśli jesteś zawiedziony na osobie z poprzedniego związku i wątpisz w znalezienie drugiej miłości, często Twój ukochany pojawiający się w śnie jest osobą nieznajomą, perfekcyjną wyglądem i zachowaniem. Ważne, aby nie odbierać go jak kogoś rzeczywistego - to tylko projekcja Twojego mózgu. Próbuje zapełnić Ci pustkę i zwątpienie. Gdy zakochasz się po raz drugi, zwykle znika.

- Zauroczenie - chyba każdy chciałby, aby osoba, która mu się podoba zwróciła na niego uwagę. W tym przypadku sny będą ukazywać zainteresowanie tej osoby Tobą, chęć spotkań i stworzenia związku.

- Miłość - jeśli osoba odwzajemnia Twoje uczucia, spędzasz z nią dużo czasu, a nawet nie wyobrażasz sobie życia bez niej, może być towarzyszem prawie każdego snu. Marzenia senne nie będą ukazywać jedynie scen miłosnych, ale również codzienne czynności, które wykonujecie razem.

- Intensywne myślenie o danej osobie - to prawda, że jeśli dużo czasu i myśli nad czymś skupiasz, może pojawić się to w śnie. W końcu mówi się, że sny są odzwierciedleniem naszym myśli. Nie dotyczy to tylko osób, ale również zainteresowań, wydarzeń, wspomnień; wszystkiego, czym aktualnie, nawet podświadomie, krzątasz sobie głowę.


Dlaczego akurat takie sny zawsze zapamiętuję?
Człowiek szczególnie zapamiętuje sny, w których umysł ma dla niego coś ważnego do przekazania lub takie, które wywołują u niego wiele pozytywnych bądź negatywnych emocji. Podobnie jest w przypadku marzeń o tematyce miłosnej.

Ja myślę o tej osobie, czy ona o mnie?
Często widzę podobne pytania na przeróżnych stronach internetowych. Nie mam pojęcia, skąd wzięło się to mylne twierdzenie. Każdy Twój sen wywodzi się z Twojej psychiki, nie osoby, która Ci się podoba. Nawet jeśli jesteś zżyty z tą osobę, jest mała szansa, aby wysyłała Ci podobne myśli telepatycznie.

Dlaczego mnie odrzucił/odrzuciła?
Oczywiście, że nie oznacza to, że nie masz u tej osoby szans! Po prostu zbyt słabo wierzysz w swoje siły lub zbyt panicznie boisz się odtrącenia. Absolutnie nie traktuj tego jako przepowiedni, tylko popracuj nad swoją samooceną.

Już go/jej nie kocham
Pamiętaj, że sny są po części archiwizacją myśli oraz wspomnień. Nieważne, że teraz nic już do tej osoby nie czujesz. To, że kiedyś było inaczej, byliście w sobie zakochani, ma ogromny wpływ na tego typu sen. Powiesz, że teraz o nim nie myślisz? Nie musisz. Może w ostatnim czasie czujesz się samotnie, a może widziałaś jakieś zdarzenie, przedmiot, które skojarzyło Ci się z tą osobą, nawet nieświadomie, co automatycznie przywołuje obraz związku w śnie.

Nie podoba mi się
Rzeczywiście tak jest, czy przez jakieś względy chcesz za wszelką cenę wmówić sobie, że Ci się nie podoba? Może jakieś cechy wyjątkowo Cię w tej osobie pociągają, jednak świadomość nadal odrzuca tę osobę.
Nie zgadzam się z tym w całości, jednak istnieje pogląd, że osoba X w śnie może zostać podmieniona na Y, w wyniku czego odgrywa rolę Twojego adoratora. Czasem następuje również odwrócenie prawdziwych emocji w śnie: smutek zostaje zamieniony na radość,  nienawiść na miłość.

Sen o utraceniu partnera
Nie zawsze sny o ukochanych są takie optymistyczne. W niektórych przypadkach ukazują rozstanie, a nawet śmierć partnera. Jednak pamiętaj, że w tym przypadku pojęcia "śmierć" nie można rozumieć dosłownie. To senna metafora obrazująca rozpadnięcie się związku.
Oznacza to, że nawet nieświadomie obawiasz się utraty ukochanej osoby. Jest to tym bardziej prawdopodobne, jeśli widzisz, że Wasz związek nie jest już tak świetny jak kiedyś lub zwyczajnie jesteś zazdrosny.
Drugą przyczyna może być taka, że podświadomie przeczuwasz, iż Wasz związek jest słaby, a za jakiś czas nawet rozpadnie się.
Jednakże takie sny to jedynie wskazówki, myśli, przeczucia, a nie coś co mogłoby się się spełnić jako proroctwo. Zatem nie przejmuj się, że jest to złą zapowiedzią, tylko ukazaniem Twojej wrażliwości i przejęcia się dobrem związku.

5 komentarzy:

  1. bardzo podoba mi się ten sennik online, co prawda ma wąski zakres, ale dokładnie opisuje sny o drugiej połówce, dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziwne te opowieści że to odzwierciedlenie tylko pragnień.... A jak określić można sen: Bardzo dawno w młodości śniło że jedzie duży samochód i zostaję porwana , taki sam sen powtarzał się wielokrotnie. Po 2-3 latach uciekłam z domu z mężczyzną , tak jakby mnie porwał z rodzinnego domu... Gdy miałam sny o porwaniu Ów pana nie znałam jeszcze i o czymś takim nawet nie marzyłam...

    Gdy chorował brat cioteczny nie odwiedzałam go bo posprzeczaliśmy się kiedyś wcześniej , potem umarł.Przyśnił mi się że siedzi na krzesełku na werandzie domku letniskowego, w koło ładna zielona trawa ciepło a On trząsł się z zimna , Ja podeszłam i go okryłam kocem i pocałowałam w czoło. O tym śnie opowiedziałam cioci, okazało się że przed śmiercią brata było mu zimno i go okrywano nawet 3 -4 kołdrami pierzynami.. Ja nie miałam o tym pojęcia, a po tym śnie że z tamtej drugiej strony brat chciał mi powiedzieć jak mu było zimno przed śmiercią i chce się pogodzić ze mną abym mu przebaczyła przykre słowa , co właśnie zrobiłam w śnie..

    Albo jeszcze inna sytuacja Przyśniła się mi zazdrość mężczyzny z którym bardzo bardzo dawno nie rozmawiałam , nie widziałam nawet go i nie myślałam o nim wcale. Śnił mi się jak się upił z kolegą , wstał od stołu miał zdjętą koszule szedł jakby w moją stronę,mówi do mnie zapomniałem koszulę, nagle odszedł na moment ją znalazł ale była to już jakaś inna koszulka , ledwo stał na nogach i powiedział jeszcze kluczyki do auta zostały tam. Powiedziałam więc, dobrze zaraz je przyniosę, dałam 2 kroki a on szybko z tyłu podszedł wołając głośniej nie pójdziesz ,O nie , nie oddam Cię nikomu!łapiąc mnie w pasie i przytulił do siebie odkręcając głowę nasze usta się musnęły. Widywałam wtedy się czasem z kimś innym i zazdrośnik nie był mi w głowie ani w myślach od prawie 2lat. Była mi w głowie praca i rodzina relaks spotkań z kimś innym.. Trzy sny różne , jakie wytłumaczenia są dla tych snów w stosunku mnie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo długo mnie to męczyło, szukałam odpowiedzi i ją tu znalazłam dziękuję��
    Bardzo fajny blog. Bede zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  4. Co jeśli przyśnił mi się chłopak który mi się podoba ale z nim nie jest ani prawie wgl nie rozmawiam i ze on mi przysłał wiadomość w której pisało :Proszę kochanie Porozmawiaj ze mną
    Proszę wybacz mi
    O co z tym chodzi bo nie za bardzo wiem proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń